woensdag 1 november 2017

Ethiopische Nigeriaanse kussens met veeeeel vertraging


Achter deze kussens hangt een heel verhaal. Het verhaal begon in 2010 als ik me goed herinner. Een collega ging voor het werk naar Ethiopië Nigeria een kocht (of kreeg) daar een grote lap stof.
Ze vroeg me of ik er kussenslopen voor kon maken, en dat lukt natuurlijk. Maar eerst had ze nog geen kussens (dus wist ik niet hoe groot de sloop moest zijn), dan waren er kussens, maar had ze het stof niet bij, dan veranderde ik van werk en deed de gelegenheid zich nog minder voor, dan kwam ze speciaal langs en vergat ze het stof... enfin, Murphy is er niets tegen. 
Tot ik eind augustus EINDELIJK het stof met 1 kussen in handen kreeg. Oef. Overleg over of en hoe de sloop dicht moest kunnen (velcro, geen knopen want dat is hard moest één van de zonen dit gebruiken om de andere te slaan).
De stof is heel mooi, felgroen, blinkt een beetje en is soepel maar toch stevig. Een zaligheid om te verwerken.



Na een avondje rekenen een overleggen met mama over de juiste maten en werkwijze, een tripje naar de Veritas voor 2m lichtgrijze velcro kon het bandwerk beginnen.
Zondag tijdens een alternatieve 'Naais-to-meet-you' werden de kussenslopen afgewerkt.
Nu maar hopen dat het ook geen 7 jaar duurt totdat ze bij de eigenaar zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten