maandag 16 oktober 2017

Zeg roodkapje waar ga je heën

We doen verder met Stik Belgique.
Een patroon van LMV maart-april 2017 deze keer. 
Het zat al een tijdje in mijn hoofd, maar geraakte nog niet verder. Eerst niet omdat ik niet de juiste stof vond, daarna omdat er andere projecten harder riepen :-).
In de bewuste LMV stond een roodkapje cape, en dat is toevallig het meest nagespeelde sprookje ten huize van 10e. Dus die moest aan de verkleedkoffer toegevoegd worden.
Toen ik zondag de laatste hand nog moest leggen konden ze niet wachten tot hij af was :-) da's altijd een goed teken. Zondag liep dan ook de hele dag een roodkapje rond en vanavond moest de cape ook aan na school.

Ik maakte de maat 116 van het roodkapje model. Het puntig kapje vind ik wel een leuk detail. Ik voerde de cape wel met katoen om hem wat mooier af te werken. Van de voering verstevigde ik de kap en de zijpanden, nu blijft het kapje mooi 'staan'. De sluiting heb ik ook vervangen door een velcro ipv een kamsnaps zodat de cape gemakkelijk aan en uit te doen is door kleine kinderhandjes.
Een bontje dat ik toevallig in de Veritas tegenkwam maakt het geheel af :-)
En nu de fotospam:







E. was op school nogal bezig met het maken van maskers, Roodkapje moest dus ook een masker krijgen. 't ziet er een beetje creepy uit, maar bon :-)

Nu denk ik dat ik met de overschot nog een bijpassend rokje maak. Ooit... :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten