maandag 30 oktober 2017

Het sluitstuk van stik belgique

Stik Belgique logo
Het sluitstuk van de maand Stik Belgique ter ere van Flaflinko's 5e verjaardag.
Hier ben ik als eerste van de Belgische projecten aan begonnen en het wordt als laatste geblogd.
Ik maakte een kleedje uit de 200 jurken van Evelien Cabie van de geweldige naaiblog Sewbidoo
Het was de eerste keer dat ik iets uit dit boek maakte. Ik had wat schrik want mama haar kleedje had wat aanpassingen nodig en ook mijn maten klopten niet helemaal met de tabel....
Uiteindelijk tekende ik een maatje groter dan normaal, en het resultaat was een perfect passend kleedje! (Uiteraard heb ik het 5 cm korter moeten maken, maar shhht :-)) Zo gaan er nog kleedjes volgen.



Ik maakte de TaRaMa, dit wil zeggen: een plooirok, een boothals en korte mouwtjes.
Vooral de plooirok vind ik heel geslaagd omdat de plooitjes aan de zijkant zitten en vrij subtiel zijn.
Ik ging voor een extra uitdaging om de print op het achterpand te laten doorlopen.
Dit deed ik met de tutorial van Spiegelstiksels. En ik ben heel content van het resultaat:


De stof komt van Lana Lotta in Leuven waar ik het laatste van de rol van de LMV collectie kon bemachtigen. 

Ik heb het ondertussen al vaker aangehad dan dat het in de kast heeft gehangen dus een groot succes!

Samengevat:
Belgisch patroon: check
Nieuw patroon: check
Het stof is van de collectie van LMV, dus belgische stof: check
Stik Belgique uitdaging: geslaagd

Bekijk zeker de andere Let's stick together inzendingen hier:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten