zaterdag 19 augustus 2017

Terug naar school (deel 1)

Het Birdy kleedje was nog niet af, of dochter 1 vroeg 'ook een kleedje met wieltjes'.
Deze keer werd het een combinatie van tricot van bij Pauli in Leuven en het 'wieltjesstof' van het stoffenspektakel.

Het patroon is Funny Faces uit Ottobre Lente 2014. Ik maakte de 5 jaar, maar heb het patroon serieus moeten versmallen. (ongeveer 1,5 cm aan elke kant)


Je ziet het niet goed op de foto maar de roze 'verfvlekken' glitteren, dat is altijd een pluspunt :-)
Ook heb ik de mouwtjes korter gemaakt, de bedoeling was korte mouwtjes, maar ze was zo tevreden met de driekwartsmouwen dat ik het zo maar gelaten heb.
Als folieke zoomde ik de onderkant om met spiraaltjes, om in de cirkels te blijven :-)

Het kleedje werd dadelijk speelproof bevonden.
Enige minpunt was dat het ergens jeukte te hoogte van de rokzoom.
Bij nadere inspectie bleek er zich nog een speldje verstopt te hebben. Oeps...





Volgende project op stapel: een jeansbroek voor mezelf. De broeken die ik tot nu toe voor mezelf gemaakt heb, zijn nooit 100% uitgevallen zoals ik het wil. 
Wie o wie heeft tips voor het perfecte patroon?

Wil je op de hoogte wil blijven van mijn projectjes en blogposts, dan kan je mij volgen via facebookbloglovin of pinterest

Ik was jammer genoeg te laat om mee te doen met de Blogtour van Let's Sti(c)k together want deze paste perfect in het thema.
Volgende keer beter :-)







Geen opmerkingen:

Een reactie posten