maandag 11 december 2017

Fons en Sien nr 1

De Fons en Sien jurk stond al even op mijn lijstje.
Kleedjes doen het hier altijd goed, en in de winter is een lekker warm kleedje met lange mouwen wel heel handig. Ze zijn dan snel aangekleed. Weinig keuzestress :-)
Tijdens de verjaardagssolden van Femitex liet ik me dan ook volledig gaan :-)
Ik vond een paars stofje met glitter (top!) met lekkere zachte (bonuspunten!) lichtroze fleece aan de binnenkant.
Die binnenkant kon ik dus in één keer gebruiken voor de boorden.
De kleedje zat met behulp van de goede handleiding heel snel in elkaar. De maat was exact juist en het kleedje is een hit. Het heeft geen tijd om inde kast te geraken maar gaat van de wasmand dadelijk terug aan, tot het vuil is en terug in de was kan.
Op de naailes vonden ze dat het een ijsschaatskleedje was. Je ziet het hier niet, maar het stofje is echt superzacht aan de binnenkant.


Het rokje heeft ook 'zwiercapaciteit (weer een plus!)
Na de eerste schooldag met het kleedje aan kwam ze 's avonds thuis: 'M. wil een rokje van dit stofje, gaat dat mama?'
Ik had nog een overschotje voor eigenlijk een rokje voor F., maar zo'n gezichtje kon ik toch niks weigeren. De volgende dag, lintmeter mee naar school en de maten van M. opgenomen. Wat bleek, ik kwam nog net toe voor een simpel rimpelrokje.


Dat was blijkbaar ook een schot in de roos.
Wat wordt ik toch blij als ik kleine meisjes blij kan maken.

Hier gaan zeker nog Sientjes volgen!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten