maandag 6 november 2017

Naais-to-meet-you

Vorige week organiseerde de Evelien, de dame achter Sewbidoo een geweldig idee.
Naais to meet you!
Een blind date voor naaisters. Aangezien ik nood had aan wat naai-tijd (omdat het er thuis niet altijd van komt) en ik wel wat nieuwe mensen wilde leren kennen schreef ik me dadelijk in.
Jammer genoeg bleek mijn 'match' op 2 uur rijden (enkel) te wonen en dat vond ik nu net wat te ver voor een namiddagje naaien.
Als alternatief gingen we op bezoek bij mijn ouders voor een rustige dag :-)
Ik verstopte nog snel wat stof en mijn naaimachine in de auto, je weet maar nooit ....
Wij deden dus onze naai-date in de voormiddag. Mama had wat stof liggen om de kindjes zelf een zakje te laten maken! Er werd zelf geknipt, gestikt, speldjes gestoken en oma probeerde zelfs de juiste terminologie aan te leren. De persvoet werd door de dochter wel het 'persbeen' genoemd, maar dat is een detail ;-)



We maakten zelfs een labeltje voor de ijverige werkster.



 En het resultaat is goedgekeurd.




Daarna waren de kindjes nog zo fijn aan het spelen dat ik nog fijn heb kunnen verder naaien aan de kussenslopen van de vorige post. 

Zo had ik een heel fijne alternatieve naais to meet you. Bij een volgende editie (die hopelijk iets dichterbij is) ben ik zeker van de partij want het zag er overal heel gezellig uit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten