dinsdag 3 oktober 2017

Je kan niet vroeg genoeg beginnen

Hèhè, lang geleden.
Het nieuwe schooljaar is aanpassen voor mezelf, aanpassen voor de kinderen,... maar is ook, een zware verkoudheid.
Hierdoor kwam het naaien wat op een laag pitje te staan. Er werden heel wat ideeën opgeschreven, er werd wel wat voorbereidend werk gedaan, wat inkopen gedaan, maar er werd niks afgewerkt.
Daar komt nu verandering in.
Het eerste maaksel dat is afgeraakt zijn 2 Juliette clutches uit 'Mijn tas'. 2 tegelijk nog wel!
Het zit namelijk zo, sinds ik lesgeef en dus de hele dag van lokaal naar lokaal moet gaan neem ik mijn handtas niet meer mee naar het werk. Mijn gsm, portemonnee,.. zit los in mijn boekentas. Maar dat is telkens een gedoe als ik dan daar alles apart moet uitvissen als ik dan wel mijn handtas ergens wil mee naartoe nemen.
Dus... ik heb de maten van de clutch aangepast zodat die zo groot mogelijk is en dat die in mijn kleine vakje van mijn boekentas past. Hier past dus net mijn gsm, portemonnee en een klein opschrijfboekje in.
Zo kan ik snel mijn 'essentials' van boekentas naar handtas verplaatsen en omgekeerd. Als ik niet ver moet kan ik mijn clutch ook zo meenemen als mini-handtas.
Tot daar het geweldig plan!

Je ziet, de clutch wordt intensief gebruikt.
Insert kindjes: "Mama, krijg ik die??? Ik wil ook zo eentje!!!!" "Mama, mag ik daarmee spelen, enz..."
Oplossing: Laat de kindjes in de stoffenkist snuffelen en zelf hun stofjes kiezen voor hun eigen clutch.
Ik maakte dezelfde als de mijne qua maat, enkel de flap maakte ik wat langer want die vond ik wat kort uit gevallen.



En nu komen we tot de titel van mijn post :-) Dit worden 2 kerstcadeautjes. Je kan niet vroeg genoeg beginnen.
Tot slot past dit volledig in de Stik Belqique van Flaflinko. De patronen zijn volledig Belgisch en gehackt.
Volgende 
Stik Belgique logo
naaisels volgen hopelijk snel!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten